Mandag formiddag eksploderede jublen på Øregård Gymnasium, da otte elever som de allerførste i år kunne trække den eftertragtede studenterhue ned over ørene. Efter intense SRP-eksamener er de nu officielt klar til at kaste sig ud i sommeren og fejre friheden.
Klokken ni præcis mandag den 22. juni blev huerne sat på plads hos Celina Aicha Tomlinson El-Labban fra 3.s, Elisa Isabel Iribarne Kristensen, Coco Andrea Havemann Jacobsen, Maximilian Agte Johansen, Albert Emil Gregersen Mabeck og Anton Emil Holm Tewes, alle fra 3.m. Også August Enzo Fiorini Due fra 3.t og Ingmar Henry Lindeberg Nikolajsen-Sørensen fra 3.u kunne endelig ånde lettet op.
Med topresultater i bagagen og en hel sommer foran sig, markerer disse otte studenter den officielle start på studentersæsonen 2026 på Øregård Gymnasium. Det er starten på en tid fyldt med fester, glæde og nye kapitler for de nyudklækkede studenter.

